O autorce

Agata Padol ur. w 1964 r w Gorzowie Wielkopolskim, absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, gdzie ukończyła studia II stopnia na Wydziale Edukacji Artystycznej w Pracowni Malarstwa prof. Piotra C.Kowalskiego, dyplomem w 1991 roku. Mieszka i pracuje w Krakowie, gdzie należy od roku 2001 do ZPAP. 

Artystka zajmuje się malarstwem na płótnie w technice olejnej i akrylowej. Ma również doświadczenia w pracach wielkoformatowych i freskach na obiektach historycznych. Posiada kompetencje kuratora sztuki,  krytyka sztuki i specjalisty w zakresie analizy dzieła. Ponadto zajmuje się designem w nowoczesnej przestrzeni.

 

Jej malarstwo cechuje poszukiwanie granicy lub łącznika pomiędzy sztuką figuratywną i abstrakcyjną w odniesieniu do czynnika skali wizualnej. Myśli i pracuje cyklami. Stąd kadrowanie i pomniejszanie lub powiększanie obiektów na płaszczyźnie. Artystka szuka w sztuce figuratywnej elementów abstrakcyjnych i odwrotnie w sztuce abstrakcyjnej selekcjonuje kadry figuratywne lub przypominające rzeczywistość. Tym pomostem dla artystki jest sprzeczność, postrzegana jako wartość autonomiczna, a występująca często w naturze jak i w obszarach wyobraźni i emocji człowieka. Skutkiem czy raczej następstwem sprzeczności może być niezrozumienie i izolacja, czytane wielopłaszczyznowo,  jako czynniki determinujące działanie, w tym przypadku działanie twórcze. Czy sprzeczność jest składową harmonii? Jak zjawiska sprzeczne lub wyizolowane funkcjonują w obszarach sztuki? Kiedy przestają być sztuką? Kiedy są wartością dodaną? Te parametry i pytania przekładają się, u malarki, na poszukiwanie nowych form i łączenie elementów stylów, już sklasyfikowanych historycznie, we własną jakość artystyczną. 

 

 Działa z wielkim zaangażowaniem artystycznym (...) potrafi zharmonizować, światła, cienie, linie i barwy, ujawniając ślady miękkie i starannie przemyślane. Jej obrazy pokazują artystę wrażliwego, pełnego silnych emocji i poetyckiego surrealizmu. " Prof. Marco Nicosia. Rzym, Cascina Farsetti 2010

 

W 2019 roku jej obrazy z cyklu Kryształy znalazły się w lipcowej rozkładówce Wotisart Magazine. Podobnie w 2018 roku a w roku 2016 jej obrazy zostały wyróżnione publikacją w prestiżowym magazynie o sztuce Art Tour International na targach sztuki w Miami. Laureatka Natale di Roma w roku 2010.   Jej obrazy znajdują się w zbiorach Posk Gallery w Londynie, Cascina Farsetti w Rzymie, w Muzeum Archidiecezjalnym w Krakowie, Muzeum Archidiecezjalnym w Opolu, kolekcjach prywatnych : między innymi  w Waszyngtonie, Nowym Jorku, Oslo, Berlinie i Hongkongu.

 Wiele jej prac można zobaczyć w Norwegii, ponieważ tworzy cykle malarskie inspirowane przyrodą tego kraju, linią brzegową, ciszą i monotonią. Ta swoista melancholia charakterystyczna dla " krańca świata" przenoszona jest przez artystkę także do obrazów bardzo kolorowych, nadając im rys ponadczasowego światła, które, w jej odczuciu,  zmienia jak chce sylwetki postaci, przedmiotów, form abstrakcyjnych, rysunku i skali, nie bacząc na wiedzę psychofizjologiczną ani optyczną. Artystka reprezentuje malarstwo na swój sposób eklektyczne, łączące abstrakcję z figuracją, budujące niejako mosty pomiędzy tym co było w sztuce i tym co jest w czasach współczesnych oraz zawierające pierwiastek niewiadomy, niedefiniowalny i osobisty.